tirsdag 23. mars 2010

Stuntmann Mike

Såg Death Proof på nrk3 igår. Har redan placerat den som en ultracool klassiker i mitt Tarantinominne över hans sedda filmer, fantastisk! Du kan se den med halvdöd hjärna, luta dig gott bakåt och bara le av dialogerna samt njuta det skönt visuella fotot.. Till och med Kurt Rusell ser ut som ondskapen själv(något han definitiv inte visar sig vara till slut) i vissa vinklar och hans dress med ICY HOT-logo på ryggen kunde man ju betala en rund miljon för. Stuntmmann Mike.. Son till Stuntmann Bob.. Världsklass.

Då var budrundan igång och jag högg som en gädda på fullagnad krok och slängde in första budet. Stuntmann Bob, alltid på hugget. Tiden börjar rinna ser jag, ska på samling kl 14 så får hålla stenkoll på mobilen om Krogsveen ringer..

"Down in a hole" ljuder i min PC, fantastiskt depressiv och vacker låt av Alice in Chains som fortsatt håller hög elitklass 18 år efter utgivelse. Jag är inte nere i hålet, tvärtom. Min andra fjärdedel(Ja, måste låta Felicia få 25%!) har kommit hem och det var väldigt skönt att se henne igen. Massa energi. Samme med Felicia som blev väldigt fnissete när hon mötte sin mamma igen efter en dryg vecka.

Nu håller vi tummarna i budrundan ok?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar