lørdag 27. mars 2010

Ro i heimen..

Då var man solo. Jo och Felicia har satt sig i bilen för att gneta av de knappa 60 milen hem till Stigtomta och Fredriksborg gård. Jag drar efter på Onsdag genom att cruisa SJ till Katrineholm, där väntar private cab som forslar mig de sista 6-7 milen. Brukar alltid göra så här, påsk såsom jul. Skönt att få lite egentid för båda. Den här gången gladde jag mig extra, inte för att bli av med dem men för att få lite egentid. Vet att jag kommer att sakna begge om typ en dag, inget skoj att sova själv alls och vakna till ett tyst tomt hus suger big. Välbehövligt dock, Jo har varit borta mycket i det sista och jag och Felicia har mer eller mindre suttit ihop 2 sista veckorna. Mysigt men jobbigt i längden. Måste bara säga det; ni ensamma föräldrar där ute. Jag tar av mig hatten och bugar. Bra jobbat och kan tänka mig hur ni känner det eftersom jag e vrak efter 2 jävla veckor:D. Kanske inte allas ungar vaknar 06:00 på helgerna dock?
Man har ju sina rutiner när man är ensam. Jag slår fex alltid på stereon på hög volym och gärna med den musiken man inte lyssnar på med damerna i huset. Pantera med "Strengt beyong strength" blev mitt första val denna gången. Phil Anselmo skriker ut sin aggresion genom iPod-docken. Varför lag ni av? Och varför i helvete skulle ett jävla psycho skjuta Dimebag? Höjde inte direkt oddsen för en reunion.. Eller höjde dem var väl det han gjorde..
Sitter och njuter lite efter att ha varit ute och joggat runt Bygdöy, knappa milen lång. Skrämmande dålig form inför varvet 22 maj. Blir mycket träning i påsk, måste bli det. Måste komma igång nu!
Dusch, handla lite på butiken och fotboll hos Andis. Perfekt Lördags eftermiddag.
Ciao.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar