mandag 1. mars 2010

Back to life

Med smådimmiga ögon prövar jag hårt att fokusera på den lilla 12,1 tums HP notebooken i mitt knä. Ögonen värker även fast linserna blev ersatta av briller tidigt ikväll och jag är fortfarande lite groggy efter uppvaknandet. Hann inte mer än komma ut av sängen innan Johanna ramlade innnaför dörren efter sin steptimme. Bekräftade mina föraningar att jag faktiskt hade somnat med Felicia lite längre än de "fem minuter" man kan tillåta sig ibland. Uret stod på 21:30 och 90 minuters sömn så här på kvällen för att sen vakna upp kan vara ödesdigert för nattkoman, något jag märker ikväll. "Så pappa" var det sista Felicia sa innan hon strök sin hand på min kind och sen vände sig om och somnade.. Så skönn..

OS i bakgrunden har bytts till CSI eller något annat skit och jag tänker att det nog trots allt är bäst så. Nog bäst för alla att det är slut. Är man sportnörd blir man ju lite "bitt" av det liksom.. Hörde en röst på en stor bedrift idag som lite bittert mumlade att "nu måste man börja prata med frun igen". Bara ler jag, bra att det är slut och man kommer in i normalen igen. Satt inte uppe många nätter men likaväl. Skönt att se, höra och uppleva annat än vintersport.

Ok Ellen, nu har jag läst din blogg och måste säga att jag blev lite inspirerad. Inte att gå birken på ski(ungefär som att slänga ut en pakistaner på hockeyrinken) men att faktiskt föra lite dagbok och kanske få ett system och målinrikta min träning mot det som ska ske den 22 maj. Ingen birken jag ska igenom, långt ifrån, men trots allt en halvmara som ska joggas och nog behövs det föreberedelse alltid. Från och med imorgon ska det rapporteras!

Helgen var fantastisk med en tur till Hemsedal i goda vänners lag. Lite lårpump på Lördagen i form av telemarkskörning gjorde gott och det tillsammans med god mat, en och annan öl, surr och ett par öl till gjorde det till en perfekt weekend. Tänk om man hade en hytta på fjället..

Tisdag imorgon. Jag tar levering i barnhagen så tidigt på den. Siktar på en inomhuslöpning på Bislett efter hämtning av charmerande lilljenta på eftermiddagen. Öppet för allmänheten och gratis, genialt! Första gången imorgon så spänd på premiären(inte löpning men Bislett) och vad den bringar..

Till sist, grattis Lagerbäck! Hur jävla coolt är det inte att bli sågad av hela gullegullSverige för att man inte tar dem till fotbolls-VM, för att sen bli ansatt av Nigeria och leda dom i VM? Ett Nigeria som faktiskt har något där att göra och som kan gå riktigt långt. Dessutom sitter en landslagsbojkottande Zlatan och ser på från sidlinjen. Hur jävla coolt är inte det..? Respekt Lasse.

1 kommentar:

  1. Så bra at du blir inspirert av bloggen. Det er jo nettopp å skrive den som inspirerer meg også. Kan jo ikke skuffe ved å plutselig ikke trene. Etter Birken kommer flere treningsmål. Blogg er moro!

    SvarSlett