søndag 2. januar 2011

Så har vi plöjt igenom ännu ett år.. 2010-kalendrar har bytts ut mot kalendrar med 2011 och alla blickar med förväntan(med undantag idag då de flesta har jobbångest) in i det nya året.
Som samtliga mina hockeytränare alltid sa i periodpaus: "0-0 gubbar!!"
Detta gällde oavsett om vi ledde med 4 baljor eller låg under med 5, spelade ingen roll. "Nu kör vi från 0-0 gubbarrr!!"
Spelar ingen roll hur bra/dåligt 2010 var. Startar från 0-0. Spela säkert, slå icing, stå upp på defensiva blå. Eller om man glömmer alla hockeytermer; vi lägger det gamla bak oss och blickar framåt. 2011 är förutom ett tal ett faktum att man blir ännu ett år äldre, minnen blir ett år äldre. Jag har mindre än en månad till fyllda 35. Felicia har passerat 3 och blir 4. Sjukt vad tiden går fort! Dock bryr jag mig inte nämnvärdigt mycket om åldern, den har sin gång och alla blir stadigt äldre. Kan liksom inte göra så mycket med det. Dessutom vet jag ju att jag ser ut som 25-30 och med ett ungt utseende.. Med tanke på att jag var tvungen att visa ID på Systembolaget i mellandagarna menar jag*host*.

Slutet och inledningen på det nya har bestått av merparten uteaktiviteter. Allt från pulka och tefat till stjärtlappsåkning(rumpeakebrett på norska, aint that sweet!?). Varit några fantastiska dagar med ett par minus och strålande solsken så vad passar bättre? Man blir ju aldrig för gammal för såna aktiviteter själv heller. Felicia på stjärtlappen, jag i pulkan. "Yohooo!" ropar hon på vägen ned, tätt efterföljd av en rånervös pappa som undrar om hon egentligen har koll.. "Nu kör vi!". Klart man hänger på:).

Måndag imorgon. Ny vecka, nytt år, nya möjligheter.
Säger som Felicia: Nu kör vi!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar