onsdag 12. januar 2011

Lehner, Dalglish och Charlotte Ekblad

Kissolycka igen. Trollet ligger nyduschad bredvid mig och andas tungt. Ligger under sin vita filt eftersom den är "mysigare" än pappas täcke. Jag kryper närmare och lägger täcket över henne och filten. Mitt element hon, min värme i vinternattens kyla.
Idag var det juletrefest för Felicia. De åkte till nåt hus där det var massa andra barnehagar och dansade ut julen. Nissen var där och delade ut godispåsar till alla och mitt statement till Felicia igår, att tomten "åkt hem" för den här gången grusades som en utrökt cigarettfimp. Undrar vad hon tänker lilla? Pappa är en surrskalle, en lögnare! Nissen kom ju i januari med!
Jaja, men nu har han i vart fall åkt hem för den här gången.. Elle?

Om jag skulle rösta nu skulle jag helt klart rösta på Charlotte Ekeblad.. (Drottningoffret)

Säger som Maria Montazami om sin nya iPad: "Det är bara att dutta och smeka"..

Läste att Charlie Sheen gått vilse på en porrmässa. Oväntat..

Liverpool loosar vidare även under Mr Dalglish vingar. 1-2 mot Blackpool ikväll gör att de rasar vidare i tabellen. Vad sker?

I natt gör Robin Lehner debut från start i Ottawas match mot Islanders. Kallades upp från farmarlaget och gör som en av de yngsta målvakter genom tiderna en historisk start. I Ottawa blir det historia, den yngsta genom tiderna med sina 18 bast.
"Jag tror jag kommer att hålla nollan" såg jag han sa i intervjun i Aftonbladet. Kaxigt. Och jävligt coolt. Succé direkt tro?

Ser att Freddie Ljungberg vaknat till liv. I Celtic. Ikväll hoppade han jammen in och var enligt Aftonbladet(Brukar ju aldrig haussa svenska insatser annars) väldigt delaktig i kvitteringen som innebar 1 poäng. Kanske man får se han i Champions League da nästa år.. Igen. Sist med Arsenal i 2007 typ..?

Torsdag. Ny dag, nya möjligheter, nya rutiner. Äh, vem lurar jag..? Ny dag, samma dagis, samma kontor och säkert samma förbannade pålägg på mackorna till lunch. Det är det som får en att känna trygghet och stabilitet, det förutsägbara.
Vem behöver väl förändring? För vi vet ju att efter Torsdag kommer ju faktiskt Fredag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar