fredag 7. januar 2011

Cassano vs hockeygodis

Fredag. Veckan gick ju psychofort da. Varit hemma med Felicia 2 dagar och i morse sov vi till 08:30 innan jag något yrvaket blev väckt av telefonen från min regnskapsförer.. "Öh, hallo..?" Men helg är det lik förbannat:D! Skatt är lite piggare idag och jag hoppas att det går åt rätt håll..

Två små guldkorn från henne idag.

1. Vi var på Lambertsetersenteret och skulle köpa febernedsättande och nässpray till henne.
På väg upp i rulltrappan möter vi en snubbe på kryckor som linkar åt andra hållet. Hon ser långt efter honom med en lätt undrande blick och säger i rulltrappan: - Han hade mistet skon sin pappa! Alla som stod runt hos började skratta. Felicia skrattade för att vi skrattade.

2. Vi skulle klä på oss innan vi gick ut av senteret. Hon hade med sig en skjerf som hon absolut skulle ha innan vi gick hemifrån och jag sa något som att "nu må vi ha skjerfet på oss med"..
"Nej" sa Felicia och letade febrilt var den där himla dockan hade tagit vägen.
Jag ignorerade som den ansvarsfulla far jag är och satt på henne skjerfen och började knäppa jackan. "-Nej tack sa jag ju!" Hon tar av seg skjerfen.. Awrite! Girl with attitude!

Zlatan var avstängd igår i Milans första match efter uppehållet. Däremot gjorde nyförvärvet Antonio Cassano debut i Milantröjan, en kontroversiell värvning med tanke på "badboy"-stämpeln han har jobbat på sig genom åren. Inte mycket som inte är sagt om han om man följer med i den interationella fotbollen, men för er som inte vet kommer här en liten oppsummering om det ska bli Milans nya playmaker efter Ronaldinhos sorti.

I 2003 blev han utvisad i cupfinalen mot just Milan(I Romatröja) för sina 2 gula kort. Han fick inte frispark och gestikulerade hejvilt. När det gula kortet kom blev han totalt vansinnig och skrek gloser i ansiktet på domaren som jag tippar var allt annat än kärleksförklaring..
Gult kort nr 2 var ett faktum och han avslutade med att göra djävulstecknet mot publiken på vägen ut.. Man glömmer väl heller inte målgesten hans mot Juventus när han med historiens hårdaste luftspark knäcker hörnflaggan på mitten och sliter av sig matchtröjan. Kortet var ett faktum. Men satans cool målgest!

Igår spelade han snyggt fram till segermålet i slutet på matchen efter att ha varit på planen i 10 minuter.. Milan leder nu med 5 points och Zlatan har "Scudetto" inom räckhåll på nytt..

Beckham annonseras som arvtagare för England i framtiden. Seriöst, kan väl inte ha kommit som en chock för många..?


Också lite hockeygodis till sist. Kolla backarna, helt uppe på läktaren!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar