søndag 28. november 2010

Visst blev det så. Julbordet skippades helt korrekt med tanke på min urusla dagsform. Lite typiskt nu när vi faktiskt hade barnvakt och allt.. Annars bryr jag mig föga, fester kommer det fler av och dessutom var det en mysig kväll med peiskos i hemmen. Viktigast att bli fresh, solklart.

Ligger i sängen och ska natta. Felicias högerben envisas med att trycka sig in i mitt lår och det slutar med att jag lyfter henne, till en annan position längre bort. Är som ett vindkraftverk ibland, vevar med alla tantakler hon har helt frenetiskt. I sömnen. Skulle kunna jobba extra som fläkt eller nåt typ..
Hör hur vindarna från nordost omringar huset. Blåser nästan igenom huset ref tempen i rummet, och jag drar upp täcket till hakspetsen. 10 minus blir till säkert 15 med den blåsten, Brr!

Första hela dagen utan feber, Progress!
Dock tung i kroppen fortfarande plus halsont så får väl hålla mig lugn några dagar. Skallvärk hejdå, skönt!

Felicia vaknar, sätter sig upp och tittar på mig. Som att spela lotto om vilket håll hon ska lägga sig ner.. Huvudet hamnar på min.. ..hals., typ. Goset. Dags att natta..
Sov gott alla och kom i håg, på Måndag är det "el classico".
Be prepared!
(fotnot: matchen blev flyttad för några dagar sen och skulle spelats i helgen egentligen. Var visst en del pissed-off fotbollsintresserade skandinaver som hade bokat hemresan Måndag morgon...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar