fredag 19. november 2010

Helg igen da!

"Långa tåg av längtan" sjunger han, min trogna följeslagare på musiklistorna. Hans mörka, hesa och rossliga röst ger mig rysningar, och du kan höra hur alkoholtärd den blivit genom åren. Thåström, inte bara älskad av mig och många svenskar utan också av Atle Antonsen(var med på "Dag" förra avsnittet faktiskt)..

Så var det "Fredda" igen da. Alltid en skön feeling dessa morgnar, veta att man inte ska stressa upp morgonen efter. Det som INTE var skönt i morse var mina lår/rumpa/rygg och diverse andra okända muskelfästen. Satan!
Var på Fit for ski igår och det är precis vad det låter som; en pina för otränade haha! Nu är inte jag så otränad da, absolut inte men jag står inte och gör stakövningar och hoppande utfall vanliga kvällar alltså. DET gör att jag har ont idag. Skönt ont. Blir bra till första telemarksåket i vinter da:)...

"Kärlek är för dom, dom som har tur, va kan vi om sånt" sjunger han Jocke.
Syftar han på sig själv och Regina Lund kanske? Följs av "Över Sundet" som nog är en av de vackraste låtarna han gjort, får nästan en tår i ögonvrån..

Annars da? PartySverre ligger på sjukhus(faktiskt framsida på VG!) och Idar Vollvik ser ut att gå på ännu en ekonomisk smäll. Donald Trump goes for president och julen närmar sig med bamsekliv samtidigt som det stadigt går neråt på termometern Brr!

Gårdagens största humor:
Bendiks BJ genom brevlådan på Dags dörr samt hysterin i "Klovn".
Igår var Frank på Spa med frun sin och det slutade med att han blev saksökt/stämd av hotellets franska gäst. Han utgav sig för att vara hotellchef och assisterade en dam med tarmsköljningen för att göra en lång historia kort.. Helt skoningslös serie, ni som inte sett rekommenderas starkt att börja nästa Torsdag! TV2 Zebra, kl 21:00. God helg på er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar