tirsdag 9. november 2010

Glenn Hysèn


Den här kvällen stavas mysfaktor. Eldar så att peisen håller på att smälta ihop tror jag, minst 35 grader här inne.. Hör hur stormvindarna attackerar från alla håll där ute och jag kurar ihop mig ännu mer i soffan. Ser på elden, det är nåt speciellt att bara sitta och se in i eld..Hypnos nästan.. Ultimat på en kall vinterhytta efter en dags skidåkning, men detta duger helt klart med. Tärningskast 6!

Testar årets juleöl från Tuborg och den håller som alla andra år Glenn Hysèn-klass. Toppkaraktär av årets anmälare alltså. Tärningskast 6!

Sista kvällen i denna soffan btw. Den nya ankommer imorra och jag ber till de högre ölgudarna att den passar in i hemmet. Oavsett blir det säkert en liten vanesak innan den "känns rätt", tror den blir lite större än den som står här idag b.l.a. Men vilket lyft det borde bli!
Herregud, den här är ca 8 år tror jag och gott nedsutten har den hunnit bli. En och annan nattgäst har tittat inom i tillägg så förvandlingen från blå, röd och nu beige har inte varit förgäves. Starkt jobbat av en trogen travare från Ikea(Ektorp). Tärningskast 6!

Dags för avsnitt 2 av "Boardwalk Empire" som ligger klart på PVR-dekodern.
Ryggläge, peiskos och en kall julöl. Hysènklass!

För er som inte fattar detta med Hysènklass så kan ni se varför här.
VM-kval mot England på Wembley 1988, Sverige hade i stort sett inget framåt på 90 minuter men klarade 0-0 efter STOR hjälp av just Glenn Hysèn. Den sista brytningen i videon ger honom för övrigt guldbollen samma år och ledde också till en lång och framgångsrik karriär i Liverpool åren som kom. Om jag inte minns fel gav Aftonbladet honom 6 plus av 5 möjliga i den matchen..

Drar av Fleksnes först som jag spelade in i förra veckan. Klar Hysènklass på han med:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar