mandag 29. november 2010

El classico ikväll!

Di leva med "Vi har bara varandra" gör mig sällskap längs den kalla vintervägen ner mot Oslo S. Vem annars. Efter hans uppvisningar i TV4:s "Så mycket bättre" kan jag inte fatta att han legat så länge på paus i mina playlists. Vilken värme och empati! Om världen skulle bestå av bara Dilevas och DalaiLamas skulle det nog inte finnas krig, säkert annat elände men inte krig:)..
Vi lämnade Felicia sammen idag, jag och Mamma&Pappa. Stackaren.. Hon var jätteledsen att Farmor & Farfar skulle dra!
Vid frukostbordet satt hon och petade lite i youghurten. Sneglade upp mot Farfar kröp in i hans famn med ett "inte åk farfar" uttryck i ansiktet och såg sorgsen ut. Strumpan..
Säkert fort glömt da men det gör ju ont där och då.

Själv tar jag expressbuss 4E ner mot Jernbanetorget och sen vidare. Glad att jag har min Kinainköpta Peakjacka i dessa tider, råfake säkert men gör definitivt sitt jobb. Står upp mot samtliga minusgradisar!

Kontorpulten min ser säkert ut som en soptipp, brukar göra det efter en veckas frånvaro. Ordnar sig..

Ikväll kl 21 står världen still. I vart fall i Spanien.. El classico går av stapeln igen och det känns mer ovisst än nånsin denna gången. Begge lagen ligger etta respektive tvåa inför bataljen och det blir jäkligt intressant. Mourinho vs Pep Guardiola, Ronaldo vs Messi, Alonso vs Xavi. Vilka möten, jag gläder mig som alla småungar på julafton!
Knappa 12 timmar kvar..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar