tirsdag 9. november 2010

Satan vad kallt det blev helt plötsligt! Lämnade Felicia i morse utan bil och då var ju vagnen ett självklart val.. Första missen var kortärmat under jackan. Kände hur isen bildades på underarmarna samtidigt som jag småsprang mot dagiset. I tillägg tokbommade jag bussen efter "leveransen", leder ju i den kollektiva världen till minst 10 minuters väntan. Ute i den friska luften.
Brr är bara förnamnet. Brrrr!
Tror inte jag är mentalt klar för kylan. Hur blir man det tro?
Härdar sig genom att gå ut i en lätt sommarjacka och insistera på att det fortfarande är lätta sommarvindar som viner? Vissa människor är ju lite så.
En kompis har en jobbarpolare som alltid går i schorts mellan maj och september, no matter what. Skit samma om det blir en köldknäpp på 10 minus i september, schorts ska det vara. Vet inte helt hur det skulle hjälpa mig mentalt om jag skulle gå för den taktiken men..

Eldade hemma idag. Eldade som den trognaste eldvakten något befäl nånsin sett, och värmen spred sig på nedervåningen sakta men trevande. Under ullfilten drog jag av första avsnittet av Boardwalk empire, Scorseses nya serie med Steve Buscemi i huvudrollen. Lovande start måste jag säga, ska definitivt ges en ärlig chans.

Kryper ner under täcket och gömmer all naken hud som finns. Kan inte fortsätta så här. Eller jo det kan det. Det kommer det att göra med, men jag måste bli mindre frussen. Ska ta upp element på sovrummet imorgon.
Ska dessutom börja intala mig själv varje morgon att det inte är kallt i huset när vi står opp. *HOST*
Liar liar.

Ska träna tidigt imorgon bitti då det är min träningschans denna veckan. Säkert varmt och gott när jag står opp..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar