torsdag 22. oktober 2009

Världsklass

Thåström, min poet och mitt ljus i höstmörkrets dystra tyngd. Musikens Marcus Birro kommer tillbaka till Oslo efter sin bejublade Norgesturnè. Fulla hus överallt och en hel del cred för sin avslutning i Trondheim, visst större i Norge än jag trott. Tror det kanske är mest norrmän från 80-talet som följde han i Imperiet. Och kanske en del Norgesboende svenskar. Spelar ingen roll, jag kommer att vara där oavsett. Har sett han alltför många gånger men får aldrig nog av karln. Det är världsklass helt enkelt.
Ungefär lika världsklass som på NRK igår när Thomas Seltzer frågade Ebbot i Soundtrack of our lives hur stor hans kuk var. Anne Kat satt bredvid och fnittrade så hon höll på att ramla av stolen. Per Sinding Larsen log.. Tydligen går det rykte om att han ska vara..., relativt "well-hung". Humor.
Thomas Seltzer var stoneface, rörde inte en min.
8 minuter kvar till Forbrytelsen 2 på NRK 1, dansk krimserie. Bör ses.
Också det världsklass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar