mandag 5. oktober 2009

Ikke farlig

Så gjorde man det igen. Vaknar helt borta bredvid Felicias varma lilla kropp, eller rättare sagt halvt under. Hon gör så. Lägger sig uppe på en när hon hör ljud hon inte tycker om i mörkret. Om det är nån som slår i locket till soptunnan eller om grannen stampar i trapphuset med sin "take away"-mat spelar ingen roll. "Ikke farlig" säger hon och kryper upp i ansiktet på en, så nära att man inte ens får in ett spelkort mellan varandra. Jag säger att det inte är någon fara när vi ligger där och läser saga och grannen slår i dörren. "Ikke farlig". Lätt gjort att man somnar då och jag är väl kanske bäst på det av oss föräldrar. Uret står på 20:17 och jag räknar ut att jag i vart fall sovit en liten halvtimme. Något svagt minne av att Felicia mumlar om Kitty..*Gäsp*.

Så var det igång. NHL har spelat 2 av över 80 grundspelsmatcher och sen ska slutspelet igång. Håller på länge ja men fantastiskt intensivt och adrenalinrikt! Också jävligt coolt att de lägger premiären i utlandet, jag menar Detroits 2 första matcher i Globen är ju tokhäftigt!
Förra säsongen föll Detroit mot Pittsburgh på mållinjen i den absolut sista och sjunde fighten. "Z" och co deppar nog ännu, de hade ju 3-2 i matcher och allt såg så bra ut. Marc-Andre Fleury hade dock andra planer mellan stolparna och vände matchserien till 4-3 fördel Pittsburgh tillsammans med Sidney Crosby. Canadas nya gunstling. Och med all rätt. Henrik Zetterberg är en av de största svenska exporterna på senare tid och kan bli större än både Mats Sundin och Peter "Foppa" Forsberg men frågan är om han kommer upp i Crosbys standard? Länge se man såg en så komplett spelare som Crosby och han är en njutning att se på för en hockeyfan. Tror Pittsburgh, Detroit eller Washington med Ovechkin/Bäckström i spetsen slåss om det till slut. Vi får se om ca 100 matcher.

På Lördag smäller det. Vad sker om vi blir utanför VM? Vi missade det 1998 men varit med sen dess. Ikke farlig kanske nån skulle säga.. Vågar inte tänka tanken. Vi måste faktiskt vinna på Parken för att gå vidare. Blir 90 tunga minuter och jag ber stilla min bön till "Z". Inte Zetterberg men Zlatan.
Jag ber dig, skapa magi på Lördag och skjut oss till Sydafrika!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar