fredag 16. oktober 2009

Freeeda!

Så sant som det var sagt så var Fredagen tillbaka igen. Lika fort som den går kommer den igen och ger oss den där härliga känslan som man omöjligt kan känna en Måndag fex. Man spelar ju inte Clansman på en Måndag, vart fall inte på hög volym.
Nej, nåt spec med Fridays. Blir dock det vanliga säkert, mat plus lite vin och sen är det oklart på vilket tidspunkt man entrar komavärlden. Som regel i 21-tiden har jag ett svagt minne av ref senast:). Inte där riktigt ända.
Packar ihop PC och trippar på lätta steg ner för de 5 våningarna i kontorsbygget ner till bilen. Slår på Jo Nesbös "Snömannen" på telefonen och kör sakta iväg mot först anhalt som är posten. Man kan ju lika bra lyssna på ljudbok i bilen som i bussen, vad e skillnaden elle?! Dumpar det enda paketet jag egentligen inte hade lust att posta förrän Måndag och kör vidare mot polet på Briskeby. Noterade mig några veckans vintips i VG som jag tänkte jag skulle unna mig. Kanske stöter på Siv Jensen där idag med, vem vet. Inte för att vi pratar och e buddys men du vet. Kändis hon ju. Ingen Siv idag men dock Anne Rimmen från nrk(jepp du läste rätt Alex) och jag frågade vad det stod mellan de tyska och italienska vinerna. Nejda, inte så illa men hade lust haha, att dra ett riktigt dåligt skämt. Hålla fram en rioja framför munnen på henne och fråga "Hur känns det?" Eller fälla henne och blåsa straff.
Ruggigt ute och jag gläder mig att komma hem och krypa ner i soffan. Få upp värmen medans Mamma skämmer bort en med att göra allt man borde gjort själv. Mysa med Felicia. Det är Freeeda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar