mandag 12. oktober 2009

Till slut vinner Tyskland med 1-0.

Regntung Måndag blir inte mindre regntung om man tänker tillbaka på Lördagens resultat i Köpenhamn. Förlåt alla men jag har svårt att släppa det, Fotbolls-VM e ju så jäkla stort för mig och jag hade ju så gärna sett mina landsmän där. Det var så lite det hängde på liksom, var verkligen Zlatans boll ute, var Henke offside? Eller egentligen låg nog missen kanske hemma mot Danmark där vi gjorde självmål och inte fick poäng heller. Oavsett e Danmark rättvist vidare, det tillsammans med många andra nationer som inte helt problemfritt kom sig vidare i Lördags. Italien såklart, fixar det alltid till sist och för att inte nämna Tyskland. "Fotboll är en sport som spelas i 90 minuter, sen vinner Tyskland med 1-0" som Gary Lineker sa en gång, inte helt osant det.
Nej, nu gläder vi oss till andra mästerskap såsom Skridsko EM i Hamar 2010. Eller varför inte EM i Wushu i 2010. Känner att piffen börjar komma tillbaka nu redan, kanske kaffen som verkar? Tänker på allt positivt jag har i mitt liv och helt plötsligt e jag faktiskt knallglad, detta blir en fin dag det!
Johanna och Felicia, jag e superglad i er. Mina skatter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar