lørdag 31. oktober 2009

Gilla läget

KL 06:17 denna Lördag morgon kom min lilla skatt tassandes ut i sin naturvita ullpyjamas. Halvvägs ångrade hon sig, hade glömt dockan på sovrummet. Kom tillbaka, glad i hågen och med sin trogna följeslagare Nynna på släp i tillägg.
"- Nynna och dockan!" ropar hon med en röst som e så energisk och vaken att man bara skrattar varmt inombords. Vem kan bli förbannad eller ens irriterad? Man har bara sovit 4 1/2 timme på soffan men man gillar läget ändå.
Blev senare än planlagt Fredagskvällen efter avslutat möte. En tur på Björungs, en drink över byxorna(fyllekvinna!) och taxi hem. Hon hoppar upp och lägger sig över min vänstra arm, introduserar sina kompisar för mig och snuttar på nappen så man tror den ska gå invert. Mys alltså. Tror jag slumrar till lite och vaknar av att redan nämnda arm domnat bort utan tillstymmelse till liv.
Gilla läget. Skatt ligger och tittar på Fantorangen coh jag undrar hur mycket hon pratat med mig medans jag slumrat till. Tror hon gillar läget med.
Ibland hatar jag att hon är så morgonpigg men oftast älskar jag det. Det är ju kvalitetstid man vill ha så vem kan klaga? Vaniljyoughurten, brunosten och kaffet, allt är på plats. Jo kommer utsläntrandes från sovrummet och gör samlingen komplett. Den sista kompletterande pusselbiten i vår familj. Klockan är bara 9 och vi har hela dagen framför oss till trots att man varit vaken i evigheters evigheter.
Jag är en lycklig man och väldigt tacksam för min livssitution. Jag gillar läget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar