torsdag 6. mai 2010

Sitter och smeker ner lite rester av helgens Chevreost genom matstrupen. Han som uppfann, eller kanske upptäckte den eller kanske kom på att den var ätbar, ska fan ha en stor klapp på skuldran. Han som i tillägg fann ut att rödvinet var en bra kombi till nämnda ost förtjänar en björnkram. Nydelig assa.

Suttit och kliat mig i skallen över att facebook totalt fuckat till mitt konto. Administrerar också konton vi har på jobbet och här har mixen/kollisjonen blivit ett faktum. Allt jag gör på den ena konton kommer på den andra och vice versa. Inte linkade sammen för fem öre men ändå sker det. Ger upp, ger upp..

Molde slog Ålesund. Bra för tipset mitt tror jag..

Fredag imorrn, aldrig fel. Jag och Flis i helgen och blir nog rätt chill, kan vara smart kanske. Ev blir det en etapp på Holmenkollstafetten, får se om det passar. Annars bara 2 veckor till Göteborgsvarvet nu!

Totti. Gud eller idiot? Den ständigt debatterade superstjärnan och i många ögon diva väckte reell uppmärksamhet efter sin fula tackling på Inters Balotelli här i veckan.
Han som i ena ögonblicket är magisk i sin känsliga bollberöring men i andra slänger iväg en spottloska(ref Paulsen) och bara skämmer ut sig. Älskad av många, hatad av fler. I Rom kommer han alltid att vara kung, de älskar sin Francesco mer är något annat och i ett romersk-katoliskt land där fotboll är lika viktigt som Söndagens kyrkobesök är han lika stor som påven. Som man försvarar de katolska prästernas övergrepp blundar man för de negativa sidor som fotbollen visar upp. Inte tro att jag hatar Totti nu, tvärtom. Jag älskar karln för hans sportsliga genialitet och elegans på fotbollsplanen men det får ju finnas gränser? Var ju rent överfall och han erkänner till och med att det var en hämnd från tidigare drabbningar.
Jag guldar dig Marcus Birro, ja allt du skriver i stort sett och följer aktivt din blogg, men i detta fallet tror jag att jag är oenig med din uppfattning att Totti blir provoserad.. Förstår din stolthet dock, du har ju trots allt döpt din son till Totti..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar