søndag 30. mai 2010

DripDrop DripDrop

Lagom trött i trynet efter ännu en heldag ute.. Varit en kanonhelg, både vädermässigt och annars och det känns som att sommaren smyger utanför dörren. Den knackar försiktigt på och ber om tillåtelse att belägra sig för ett par månader framåt. Välkommen, stig på. Vi behöver dig nu vi Nordbor.

MGP hysterin har så till sist lagt sig efter Lördagens final. Cirkusen och hela Europas freakshow drar vidare till Tyskland, för att om möjligt överträffa Norge i det som jag tror var ett perfekt arrangemang. Nu ska inte jag uttala mig om alla tidigare finaler genom åren, tror det var första gången jag faktiskt såg hela, men det verkade vara mer eller mindre felfritt genomfört(Förutom Jimmy Jump da kanske som förstärkte Spaniens upplaga). Det är ju speciellt. En del låtar kan man ju börja fundera hur i h#$%@$e de lyckats vinna sitt respektive lands finaler. Och hur såg de startfälten ut?! Men kanske det som är charmen med det och grunden till att det engagerar så många.. Sverige servade dubbelfel och rök ut i semin redan, första gången nånsin tydligen. Danmarks svar på bokhyllan Ivar nöp fjärde platsen och min "Dripdrop" favorit tog stark fjärdeplats för Azerbajdzjan.
Såg hela debaklet hemma hos Sam o Leela och Felicia somnade i Sams gamla gula t-shirt en bit in i programmet. Med en filt i tillägg bar jag henne ut i baksätet på bilen medans Jo navigerade oss hemåt runt halvett-tiden.

Tillbringat dagen på løkka idag. Felicia fick is, jag fick iskaffe. Mamma är snäll hon. Landade i Birkelunden och låg där tills solen vägrade titta fram bakom de där sketans skyarna längre.

Chili con carne var mums till middag, kaffe kompletterade.

På luksusfällan ser jag Pia som hade ett helt förråd med bla hagemöbler. Utfall hon skulle få hus nån gång.. Naturligtvis råsågad av programledarna och knäckt till tårar. Vackert.

Fan vad jag vill flytta nu. Inte långt kvar nu. Dessutom Portugal om 3 veckor. Pusselbitarna börjar falla på plats och vi går mot bättre tider in deed. Dessutom är VM är bara ett stenkast undan och även om inte Sverige är med så blir det fett.
Allt detta gläder mig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar