søndag 23. mai 2010

Dagen efter

Klart man vaknar 0815 när man har fritt fram att sova länge..Ingen Felicia som står och hoppar på en eller ger en eskimåkyss, en jäkligt skön soffa på ryggen. En halvmara i kroppen, massa god dricka och sent nattsudd. Allt tillrättalagt. Man är som en klockradio nån har glömt att skruva av larmet på, punktlig och precis. Och vaken, hmm. Alla sover, precis som de gjorde igår när jag vaknade strax efter 07. Då plöjde jag igenom halva " Svensk maffia", får ta andra nu.
Jäkligt intressant bok btw, rekommenderas.

Vaderna ömmar lite men tror den tigerbalsamen jag smörjde på hjälpte en hel del. Kunde ju faktiskt gå normalt när jag skulle på dass nyligen. Det var svårt igår. Direkt efter loppet när vi skulle till bilen var vi tvungna att gå över en liten bro som gick över löpbanan. Jag gick sidlangs/baklänges neråt, hade inte en chans att gå framåt haha, snacka om tvärstopp och kramp!

Kvällen igår var mue bien. Grillat kött som bestod av yttrefile och lamm serverades. Tillsammans med potatisgratäng, sallad, tsatziki och gott vin utgjorde det en perfekt avslutning. Kanske skulle avstått den sista Ardbegen kl 01:30 men den smällen får vi ta. Var ju så gott! Dessutom jäkligt trevliga folk vi bor hos, gästvänliga och snälla.
Idag tror jag Sam och Leela kommer och hämtar oss runt 13, sen är det raka vägen hemåt. Hem till en liten familj som man redan saknar, blir bra. Tror vi också var bjudna på middag ikväll och det gör ju det hela ännu bättre. Fri imorgon gör det komplett. Riktigt gött:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar