mandag 10. mai 2010

Monday I`m in love

Skön inledning på 3-dagarsveckan idag, kände mig ehhh.. glad?! Ja, någon form av lycka var det. Kanske att vi njöt av helgen helt ut och åt god mat och drack vin igår Söndag, eller kanske för att vi hade trevligt besök under den nämnda middagen? Eller kanske man bara gillar läget just nu? Svårt att lägga fingern på. Man har väl inte direkt nåt bra svar på varför man "hatar" allmänheten andra dagar heller.
Kanske att vi ska dra hem på Torsdag? Känner att jag faktiskt gläder mig lite till det, ska bli gott att slappa lite och besöka den lilla hålan till by igen. Ett tag sen.. Ska också bli skönt att fly 17:e mai i år. Synd om Fel men det går nog flera tåg för hennes del..

Löprundan från igår gör sig påmind i allt som heter benmuskler. Höfter, lår och vader. Inte smärta, bara skönt sliten. Blev väl ca 1.6-1.7 mil utan att ha någon exakt sträcka. 2.1 mil ska löpas om knappa 2 veckor så var tvungen att ta en test, för att se om man är "där" och om man har en teoretisk möjlighet att genomföra. Kunklusjonen är att det nog ska gå men att det kommer att bli en enorm cementkänsla i benen innna man går i mål. Hade dock en 2.4 km tempoetapp i benen från dagen före så inte helt optimal förberedelse. Finns mer att gå på!

Allt jag skulle göra idag som att hämta kemtvätt, hämta jacka på rep. gick till skogs pga tidspress och att barnhagen stänger 1620. På hemvägen orkade jag inte. Tar det imorgon tänkte jag som jag alltid har en förmåga att göra. Jeje, får se da.

Hockey-VM. Känns som ett stort vakum efter OS. Ett mästerskap utan stjärnor, medial hysteri eller intresse. Spelas i Tyskland och jag som er hockeynörd om man kan kalla det så, fick inte ens med mig att det hade premiär i veckan. Säger det mesta..
Coolt dock att det var 78000,- på premiären mellan Tyskland-USA!
Bet lite på naglarna igår när Norge hade 2-2 på Sverige efter 2 perioder.
Vi kan loosa i många sporter mot Norge, bryr mig inte om det men hockey? Nej, där går gränsen. flyttar hem när det sker:). Igår var det dock spel mot ett mål sista 20 och det slutade 5-2. Dessutom slog Danmark Finland med 4-1 dagen före så drama verkar det inte vara bristvara på.

Ser också i skrivande stund att Danmark just nu slog USA i sudden! Vad sker?! Måste nog börja följa VM ändå, så här dramatisk var ju inte hela OS-turneringen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar