onsdag 19. mai 2010

Oj vad dagarna går. Tiden forsar fram som en fritt rusande kajak i vildvatten och man får bara uträttat det som är daglig rutin. Så vitt ska tilläggas.. Antingen har man läggningsplikten(inkluderar sång och lek och mys med världens sötaste!) eller så är det några timmars jobb som ska göras. Träningen pressas in på de tiderna som går an, oftast när man slipper hämtningen på dagis. Rutin, rutin, rutin.
Ingen träning i veckan hittils och det är helt planerat, vill vara pigg och rask i strutsbenen innan de dryga 2 milen ska avverkas på Lördag i Gbg. iPoden laddas i detta nu och ny musik ska fyllas på. Har ganska klart i huvudet vad playlisten blir och vilka grupper som ska pusha mig när det behövs. Om jag nu tar den på, inte helt bestämt mig.. Vill ju få med lite av stämningen med längs banan. Hört att det spelas musik längs vägen med men kanske inte det som pushar en.. Vi får se vad det blir till.
ca 58000 löpare är anmälda och det är ju helt jäkla galet. Vi har startgrupp 18 av 20 och jag är minst sagt överraskad att jag inte startar i elitgruppen. Kan de ha gjort fel tro? Alex och jag tar bilen på Fredag eftermiddag och glider sakta men säkert söderut. Ska slagga hos nån släkting till han, någonstans utanför Göteborg. Blir perfekt. Hämtar nummerlappen först och sen ut och ta det chill på kvällen, ladda batterierna och karboampullerna. Jag är klar som ett ägg.
Play ball.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar