torsdag 20. mai 2010

Klara, färdiga, gå!

Klar för avspark. Eller startskottet kanske. Runt 15:30 lördag, nånstans i startgrupp 18 ska man försöka positionera sig och ramla in i ett lagom tempo som förhoppningsvis ska vara korrekt avvägt och göra att den 2,1 mil långa resan blir så behaglig som möjligt. Tror jag har tänkt på allt och bagen är packad med det mest nödvändiga, inklusive mina nyinköpta löptights(trodde aldrig jag skulle säga det). Nummerlappen hämtas ut imorgon för att slippa mest möjligt kaos Lördag. Tror inte jag haft nummerlapp sen skolmästerskapen då jag vann i den desidert största idrottsgrenen "kast med liten boll". Jo förresten, ett triathlon men det var också många år sen. 13 kanske.
Ser ut som det kan bli ganska varmt, runt 18-20 grader så gäller att fylla på rikligt med vatten idag och imorgon så man är gott förberedd till Lördagen. Pasta imorgon. Lika givet som att stenar sjunker. Måste säga att jag gläder mig till detta! Ska bli skoj!

Sverige besegrade programenligt Danmark i Kvarten i hockey-VM och möter Tjeckien i semi på Lördag. Ryssland sopade banan med Canada och seglar upp som oövervinnerlig favorit inför finalen på Söndag. Malkin, Ovetjkin, Semin. Tre av de stora och det finns fler. Ingen tar dom, ingen. Kan dela ut guldet nu.

Fyller på iPoden med enbart Black/Trash metal. Måste vara det bästa att löpa till.

Ett gammalt CSI på tv. Perfekt att somna till..

2 kommentarer: