fredag 22. januar 2010

Och ni trodde gud var vem.....?

Fredag. Jag fick mig ett intervallpass nere på Elixia sjölyst efter jobbet och efter det en gemensam middag med en deilig pastarätt och en flaska rödtjut. Öh, jag drack inte hela da, vi delade självklart. Den stora skillnaden var att medans Jo stashade sig och gick ut och mötte Leela och Lene så gjorde jag det varje hemmapappa hade gjort i samma situation. Dök ner under täcket i soffan framför tv:n. Ett rödvinsrus och CSI blir helt plötsligt en aspirant till kvällens höjdare, märkligt det där..
En vecka till har passerat revy. Hann ju knappt reagera. Loosat en budrunda till, Jo var i Stavanger en natt och veckan gick i moll. Eller dur. Beror på hur man ser det kanske, men har varit en finfin vecka assa, verkligen. Bara gått så jävla skitfort.
Imorgon har vi barnvakt och morsan och farsan ska ut och göra stan osäker. Om de fortfarande minns hur man gör.. Vet ju knappt vilken hand man håller kniven i och vi är helt säkert en timme före på "Raske menn" så vi inte missar showen, pensionärsvarning skriker man! Blir hur som helst skönt med en kväll tillsammans.. Grattis älskling:).

Till sist en bra story jag helt enkelt bara stulit från en kompis blogg(sorry Mackan men jag skrattade arslet av mig när jag läste den och bestämde mig för att plagiera). God läsning och god natt allasammen..

"Året är 2011 och Figo, Ronaldo och Zlatan har alla hamnat i Real.

Av någon anledning är de ute och åker bil tillsammans med Kluivert.
Kluiverts körkapacitet är ju inte så lysande och efter några pilsner så drar han rätt in i ett träd. Alla fyra dör.
Som alla förstår så tar Kluivert steget direkt ner i helvetet.

Figo, Ronaldo och Zlatan tar sig dock upp till pärleporten där de välkomnas av Sankte Per som direkt leder dem in till vår Herre.

De tre stegar fram mot Gud som sitter på sin tron. Gud säger då: "Figo, vad är det bästa med fotboll?" Figo bugar sig och svarar: "Det bästa med fotbollen är att jag har kunnat sprida glädje till folket, tjäna pengar till mitt uppehälle och få se hela världen". Gud ansåg att det var ett bra svar då han sa:

"Bra Figo, kom och sitt på min vänstra sida"

Gud tittade sedan på Ronaldo och sa:

"Och du Ronaldo, vad är det bästa med fotbollen?", Ronaldo svarar lite försynt:

"Herre, jag kommer från fattiga förhållanden och har lyckats visa mina medmänniskor att det finns en väg ut ur det hela och att man inte behöver vara dömd till ett liv i misär. Samtidigt har även jag kunnat sprida glädje till folket".

Gud svarade:

"Bra svarat Ronaldo, kom och sitt på min högra sida."

Gud tittade sedan på Zlatan och sa: "Vad tycker du då Zlatan?"

Zlatan tittar upp, harklar sig, spottar på marken och säger:

"Du sitter på min stol"

3 kommentarer:

  1. Haha visst var den bra, kom på en sak, om du hjälper mig att hitta en ny bil så fixar jag ny lya åt er...deal?/mackan

    SvarSlett
  2. Haha, deal. Kan få køpa min. Var fixar du lya da, ute i Askim elle?

    SvarSlett
  3. Har bra kontakter på Rykkin... bra eller?

    SvarSlett