mandag 11. januar 2010

Ny vecka, nya möjligheter. Dagen flög förbi som en stormvind av Carola och jag hämtade Felicia redan kl 15 i barnhagen. Måste passa på när det för en gångs skull var lite chill på jobbet. Johanna var hemma inte långt efter oss och jag packade bagen och drog en kortis till Sjölyst. Ett intervallpass på löpbandet och dagens kondisakt var fullbordad. Var tvungen att vara effektiv eftersom Jo skulle dra på sin timme senast halv sju, fair enough det. Nöjd att jag fick träna alls om man säger så på en Måndag..
Jag och Felicia byggde hennes favoritpussel nu på kvällen. Ett 12 bitars klosspussel med mumintrollet, alltså många olika varianter att bygga det på.. Pappa får dock bara bygga på höjden. Självklart. Gör man inte det säger Felicia "Håll du på med Pappa!". Hon e ju trots allt 2 år. Klart hon bestämmer. Orden och fraserna ramlar ut som laviner i nysnön och man kan inte annat än le. Hon sa sin första "ikke sant" idag med för att få bekräftat att Barbaflink på handduken faktiskt var glad. Underbar tid nu som ni förstår. En härlig liten "jente" med ett svenst/norskt vokabulär som överträffar till och med mitt. Ser fram mot vad morgondagen bjuder på:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar