torsdag 14. januar 2010

Ninja turtles

Fredag imorgon. Igen. Oavsett hur trött man är en Fredag morgon så är det alltid en skön feeling. En känsla av helg, en känsla av lycka. Alla som har familj känner säkert samma sak, man glädjer sig att umgås med den eller de små man har tillsammans med sin kära. Planer eller inte, kanske "bara vara" och ta det som det kommer.
För vår del är det visningar som vanligt. Känns som att vi börjar närma oss och ett par heta objekt i helgen höjer tron och förhoppningen om att snart äga ett objekt. Jag tror det sker snart.
Lördag bjuder annars på utmaning för min del. Nej, jag ska inte ut och springa 2 mil eller extremsporta. Däremot ska jag försöka tämja 3 vilddjur i tillägg till min egen dotter(Läs barnvakt). Teo, Oliver och Zacke ska vaktas på deras egen hemmabana, deras eget slott. Som att möta Barca på Camp nou typ, helt omöjligt att förutspå utvecklingen och inte minst slutresultatet. Taktiken är klar dock, i viktiga matcher måste man förlita sig på rutinen, de som är äldst och har mest erfarenhet. Teo är 6 bast och den vuxna lillkillen, han får bli lagkapten helt klart. Ska ge honom förtroende som spelmotor, alla växer med den uppgiften och gör han det grovarbetet jag förväntar av han borde jag kunna stå på sidlinjen och se spelet därifrån.. När han har guidat de andra Ninjakrigarna i säng har jag bara Flis kvar i 22-tiden. Lätt match på det tidspunktet om hon inte redan somnat..
Laget e klart. Play ball.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar