fredag 29. januar 2010

Ahh...

Sitter djupt nedsjunken i soffan med ett glas Renault, i ett Irish whiskeyglas iofs men man tar ju vad man har. Med tanke på att mina cognacglas ligger någonstans i en av barackerna hos Lagerboks så är det väl inte så tokigt.
Bättre än plastmugg.
Dropparna får alltid en vassare spets på Fredagar än andra dagar. Bränner lite extra, extra gott. Det redan inbefinnande lugnet som man har förstärks med en "äntligen helg feeling" i och med, ska vi kalla det, det bruna guldet?
Felicia lämnade in i åttadraget, helt slutkörd efter en tuff vecka på dagis. Hon känner säkert som en annan. Söndagarna är aldrig tunga tycker jag, har så pass kul med jobbet att jag aldrig känner vemod inför det men klart man ibland hade kunnat tänka sig en fridag till..Så kanske de små tänker med? "Tänk om jag slapp gå upp tidigt på `jobbet´ imorgon. Ingen lust att leka i åtta timmar. Morgonmöte med tal som ska gås igenom(läs morgonsamling med felles sagoläsande), usch!" På Fredagarna tar det helt av och de spelar Iron Maiden på hög volym och skriker äntligen helg! "Blir nog mys hemma med mamma och pappa idag, orkar inte gå ut". Vem vet, kanske de tänker så. Inget tvivel att veckorna går lika hårt inpå dem som oss.
Jag menar, en annan är ju skeppsvrak. Efter kvällsmiddag och ett glas vin syns så vitt pupillerna på en och man önskar att Golden Goal sändes på ett tidigare skede så man slapp somna innan det började. Jag förstår hur du har det Felicia..

14 dagar till OS. Man vet att det närmar sig när Anja helt plötsligt vinner igen efter att ha varit praktiskt taget iskall hela säsongen. Foppa börjar "ruska" av sig skavankerna och poängskörden ökar. Björndalen skjuter snabbare än han gjort någonsin tidigare och ryssarna har snart inget lag kvar efter alla dopningsskandaler. Alla gamla rävar, de med mångårig mästerskapsrutin kan det där med att toppa formen lagom till stora mästerskap. Såsom Anja.
Inför VM i Åre 2007 hade hon en makalös press på sig, detta till trots för en urusel säsong utan att ens vara nära pallen i en världscuptävling.
Kass form alltså. När VM var slut stod hon där med sina 3 guldmedaljer glittrandes runt halsen.. Ger mig fan på att hon gör det i år igen.
Sen är det ju detta vart fjärde år de dyker upp. De "ointressanta" sporterna. För vem fan ser på Curling med full hjärtklappning och nervositet över sitt hemlands prestasjoner förutom i OS? Inte jag, men när det är OS då jäklar sitter man där!
Hockeyn går sent på nätterna och jag ser framför mig 3 veckor med osammanhängande och knapp sömn. Men vad fan, det är bara 3 veckor vart 4:e år..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar