søndag 8. november 2009

Pappas dag

" Vaknade runt halv sju imorse, inget ovanligt med det. Undrar om Mormor är vaken tro? Dyker över pappas ben och tassar ut i hallens mörker, tystnaden är det första som möter mig innan jag ser konturen av sängkanten. Hon lyfter på täcket och välkomnar mig. Jag har med mig lillesösterboken och vi läser den om och om igen. Mysigt med besök tycker jag, speciellt av Mormor&Morfar eller Farmor&Farfar. De skämmer ju bort mig utan att de anar någonting om efterföljderna. Mamma och Pappa är nog inte lika glada kanske men de får dom ta, jag får ju bli liite bortskämd av "Beste".
Idag är det Pappas dag och Mamma har bett mig rita något fint till honom. Jag använder den röda och gröna kritan och skriver att jag älskar han. Skriver på mitt språk och jag hoppas han förstår. Pappa är klok säger Mamma och jag tror han förstår.
Idag ska vi ut och se på stora hus igen innan Beste ska hoppa på tåget hem till Sverige igen. Senare ska Mamma resa bort några dagar och Pappa och jag ska köra henne till den stora platsen med många Flygplan på. Kommer att sakna Mamma även om det går bra med Pappa med. Klart man vill ha båda hellre än bara den ena. Pappa säger att jag blir desto gladare på Onsdag när Mamma kommer hem. Jag längtar.
Hoppas förresten Pappa blev glad för teckningen min.
Jag är så glad i er Mamma&Pappa "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar