fredag 20. november 2009

Dagen T för trög

Landade på soffan 02:40 ca imorse. Fyra timmar senare har jag ett stort Hello Kitty-huvud 2 cm från ansiktet och en entusiastisk liten tjejröst som ropar just "Kitty". Hon är så äckligt lycklig på morgonen vårt troll. Pappa undrar vad som egentligen hände. Hade väl inte räknat med att sova speciellt mycket längre med tanke på att någon trots allt måste köra henne i barnhagen men ändå..
Gulltasten 2009 inträffade på Oslo Plaza igår kväll. En vällyckad kväll och lite mer glamour än alla andra vanliga samlingar i mobilbranchen.
Den stora skillnaden är väl att det inte är 90/10 fördelning på män och kvinnor utan närmare 60/40. Annars är allt sig likt, alla vill synas mest och höras bäst. LG bjöd på öl med egen tab, HTC hade hyrt in fotomodeller i modell slim och Samsung poserade stolt med sin sportbil.
Ironiskt nog hamnade jag och Alex vid djuice sitt bord utan att det ödelade festen, blev bra fart utåt småtimmarna. Jag tror vi kan konkludera med att Gulltasten 2010 intas med språngmarch nästa år med!
Ikväll är det Lilleström by knight. Eller kanske inte ska överdriva, middagsinvitastion hos Mackan med familj. Men det är i Lilleström så inte ren lögn. Ska bli skoj att möta familjen hans igen, var ett tag sen. Tror jag intar rollen som chafför. Kanske inte det gigantiska Kittyhuvudet chockerar mig lika mycket då imorgon bitti..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar