lørdag 14. november 2009

Hipp hipp hurra Magnus!

Får väl börja med att gratulera Magnus. Bra jobbat de första 37 åren,
fortsätt så. Min gamla hockeytränare skrek alltid: "Acceptera ett skitjobb!
Man gör inte mål i alla byten, måste acceperat skitjobben med!".
Det ekade i ishallen varje gång och man hade det på pränt i hjärnmuskeln efter ett tag. Lite som i vanliga livet. Allt är inte alltid kul och livet har sina ups and downs, ibland gör man mål och ibland måste man ta det där skitjobbet.
Way of life, det har du nog upptäckt efter 37 annos. Åter igen, gratulerer med dagen.
Idag har vi avtalat lunch med redan nämnda person och hans sambo. Tar väl vagnen och rullar neråt bogstadveien, ett pitstop i Oslos mest hysteriska lekpark inkluderat så Felicia får leka av sig lite. Kanske lite lugnare idag med tanke på snöblandad nederbörd..Helt crazy där annars. Föräldrar och barn överallt, den ena kliver på den andra och sist blev tom jag provoserad(Ska inte gå in på det nu). Tuff plats för en 2-åring, kan jag lova. Sen lunch som sagt.
Ikväll är det Prodigy. Känner att jag gläder mig lite faktiskt. Vet inte om det bara är konsertnerven med tanke på att det var en stund sen jag såg något live, eller om jag gläder mig till just Prodigy. Jo lite kanske, såg de ju förra gången och då var lokalen mindre och bättre. Blir oavsett en helkväll med diverse folk och kunder och det blir bra tror jag. Måste komma ihåg att ta med mina glowsticks. Och djävulshornen!
Nu väntar alla på farsan här. Ut i snöblasket och acceptera ett skitjobb, så livet fungerar..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar