mandag 9. november 2009

Cup e cup, corner e mål

En händelserik helg är slut och en ny vecka går till mötes. Man andas långsamt ut efter cupfinaler och svärföräldrabesök och försöker finna sin plats i veckans spelsystem. Maten är intagen och jag bjuds på kaffe i soffan av Felicia. Hon är som vanligt helt okontaktbar i 3o minuters "Drömmehagen" och jag hör hur Macka Packa skriker namnet sitt för tolfte gången.. Jag har 20 minuter kvar innan PC:n är hennes.
AIK fejade hem cupen i Sverige. Såg inte matchen men svårt att tänka mig att det var lika stor dramatik som den norska. Ålesund låg under med 1-2 mot Molde och var mer eller mindre uträknade innan den förlösande kvitteringen kom i slutskedet av förlängningen. Det med en man mindre från matchminut 52 och framåt. Straffar avgjorde och Ålesund bankade in alla 5 mot Moldes 4. Over n out. Sunnmöringarna har jublat sen dess och kommer säkert att göra ett tag till, tror det fortfarande ekar på Ullevål faktiskt..
Chelsea avgick som segrare i toppmötet i PL och Man U fick dra hem tomhänta. Håller inte på något av lagena men vill gärna att Chelsea lyckas lite bättre denna säsongen. Powernick av Terry som bara han kan och det blev matchens enda mål. Touche.
Zlatan hade fest denna helg med och helgens framspelning tror jag innebär att han står på 7 mål och 4 assisterande efter 8 matcher. Och vilken assist sen!

http://www.expressen.tv/sport/laliga/1.1772447/se-zlatans-harliga-klack-konstverk

Klockan strax 19 och jag ska få Felicia att sova snart. Tog dryga 2 timmar igår och jag undrar hur jag ska komma förbi försvarsmuren ikväll.. Känner mig som en tränare utan spelsystem eller en forward utan fantasi. Ska försöka utnyttja motståndarens missstag(Läs Måndagströtthet) och gå rätt på mål.
Cup e cup, bollen e rund och i sportens värld kan allting hända. Wish me luck.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar