torsdag 26. november 2009

Jag är inte gjord för detta längre, samlingar med festande och tidiga morgonar. Vi är nu en del av KlartSvar igen och det är fett, det hoppas jag ska ge oss i firmat ytterligare ett lyft och en reell spark i baken. Mycket att vinna under deras vingar.
Innebär också tätare oppfölging, tätare dialog med samlingar, rapporter mm. Vi var på vår första av dessa samlingar Tis-Ons och det var ägare samt avdelningschefer som var där. Klart det blir lite höga hälar och skoj utöver kvällen, många face man inte sett på ett tag och det förtjänar ju en extra skål.. och en till.. Urk idag, jag börjar fan bli för gammal tror jag. Var ett lik igår, har såvitt puls idag och det är jobbigt att ens skriva. Inte negativ här alltså, bara bitter att åldern tar ut sin rätt *ler*..
Passar mig bra att min underbara sambo ska på egna aktiviter i form av tjejmiddag ikväll, kan jag och Felicia mysa i soffan och sen bara entra John Blunds värld. Eller så somnar man mitt i MackaPackas hysteriska rop av sig själv, brukar kunna gå så. Spelar ingen roll, ikväll myser vi Flis..
Måste inom sportens värld också. Jag har bokstavligt talat varit helt offside de senaste dagarna pga redan nämnda samling men kontinuerligt oppdaterande på androidmobilen gav både den ena bomben eftter den andra. Ok, ingen chock att Liverpool skulle försvinna ut av CL med tanke på utgångsläget. De hade ju fuckat till det rätt bra själv men ändå så blir man aningen lamslagen, inte ens vidare till gruppspelet ju hallå?! Benitez tog det väl inte direkt sportsligt heller.."We showed that we are better than the other teams in the group". Öhh? Varför ligger de då efter de andra lagen.. När dessutom en omgång återstår? Face it, denna gång var ni inte tillräckligt bra.
Barca ser ut som att de säkrade ett avansemang efter att de parkerat Inter på Camp Nou, det e coolt. Jag e lila i blodet där, jag vill inte att Zlatan, Messi och co ska ryka ut redan..

Till sist, all heder åt Robin Söderling. Efter många många år av väntan på Sveriges nästa affishnamn inom tennisen så ser det ut som att han äntligen är här. Vi har haft Edberg, Wilander, Borg mfl men efter det har det varit tomt. Tills för några år sen när han började visa att han kanske kan bli lika stor. Efter att ha slagit både Nadal(tvåa i världen) och Djokovich(trea i världen) igår är det väl få som tvivlar.. Semifinal i penningstinna masters, smakar gott det. Möter troligen en viss Federer där och kanske dags att bryta förlustsviten(läs 0-12)?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar