tirsdag 10. november 2009

Borta!

Fan fan fan. Hör mig själv nynna på den för svenskar välkända refrängen ur Thåströms arkiv. Inte bara för att jag hyllar den i sin egen storhet men också för att jag menar det. Jag och Felicia hade varit hos Alex och fikat och skulle bara sticka inom Bamboo för att hämta takeawaymaten. När vi går tillbaka till bilen får Felicia för sig att "jag vill inte ha mössan på längre". Vill inte vara hysterisk men bara några plusgrader ute och det var trots allt 50 m kvar till bilen. Jag går tillbaka, lyfter henne upp och bär henne sista biten. Tyckte jag såg en skymt av den där förbannade mössan i ögonvrån och jag har en bild på näthinnan att den var där i hennes hand.. När vi parkerat och ska gå upp och i lägenheten är den puts väck. Borta. "Borta!" som Felicia säger när hon håller sina små tiny händer framför ögonen. Fan fan fan alltså, var verkligen den bästa mössan och tror jag hennes favorit.
Igår gick läggdags bättre och idag klockrent. Hon har varit helt slutkörd båda dagarna och man märker det tar på krafterna till henne när hon är på dagis. Inte så konstigt det, är ju full fart från morgon till kväll och hon stortrivs verkligen. Gott att se. Imorgon kommer Johanna hem från sin lilla roadtrip, Stavanger ett par dagar och Bergen en dag för att sen inta Gardemoen Onsdag. Blir skönt att få henne tillbaka, även om jag och F kosar oss så är det alltid skönt när familjen är samlad.
Dags att pejla in boligmarknaden nu och se om jag hittar vår nya bostad och efter det marsh i säng.. Ögonen klibbar som kola och jag måste ta tidig kväll idag. Känner mig helt borta.. Borta! Vi ses i bingen snart Felicia..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar