torsdag 16. september 2010

Ajaj kapten!

Da har man seglat för första gången i sitt liv. En ny merit, en ny upplevelse av att vara på ett territorium man abslout INTE hör hemma på till daglig basis. "- Andreas, tar du vinsjen och stramar förseglet på styrbord!"
Aj aj captain, skulle jag inte hoppa i vattnet sa du?
Alltid spännande att vara med på nåt som man absolut inte, what so ever, har koll på. Reva seglet, jibba och kryssa var allt nytt för mig, och jag måste erkänna att det tog ett tag innan jag fattade varför seglen faktiskt stod åt vilket håll jämfört med vinden..
Tror inte det blir extraknäck som matros i framtiden kanske, men en ny lärdom dock.
Tapas på Bølgen og moi efteråt och det satt fint efter klargjord tjänst på båten. Quiz sen, vann världens mest ute profftelefon i form av en x10. Vet inte vad jag får för den på finn?

Linje 4 idag igen. Känns som vi börjar känna varandra väl.. Kl knappt åtta men ögonen känns tunga som dasslock, som om jag fått sirap i dem.
Tidig kväll på farsan Baloo i kväll, kan jag lova..

Till sist, rock on Zlatan!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar