torsdag 3. juni 2010

Nononononononononononono, there`s no limit!

Vart fall i min värld finns det vissa oskrivna regler, lagar, gränser eller ska vi kalla det samhällsetik kanske.. Tydligen inte hos alla av våra medmänniskor där ute, och det bevisar ju bara att det faktiskt finns aliens där ute ibland oss. De lever helt i sin egen bubbla. Egna regler och eget särspäckat syn på saker och oss jordbors beteenden.
Var en snabbis på Elixia sjölyst igår innan jag skulle vidare ner på Spektrum, tiden rann ifrån mig och det blev bara en liten halvtimme med blandade småhopp och akrobatiska övningar men likaväl.. Elastisk som jag är gled jag rätt från pushups och in i stretchposition utan att mellanlanda. När jag ligger där och stretchar min ena höft så kommer det en snubbe i 40-åren. Utan att ens blinka och säkert helt naturligt för han, ställer han sig vid sidan av mig och stretchar överarm eller nåt i den stilen. Hans Adidasskor är ca 1 decimeter ifrån mitt huvud och att svetten droppar från han behöver jag kanske inte gå närmare in på.. "Ser han mig inte tro..?" tänker jag. Torkar bort de äckliga svettdropparna hans från min arm och "harklar", högre än vad jag hade gjort i normala fall för att faktiskt bevisa min existens där nere på golvet. Rymdvarelsen vänder sig om och ser ner på mig. Blicken säger "Jag skiter väl i dig och du är inte vatten värd" eller " Die Jordbo die!" men inte ett ord kommer ur käften på han. Pratar säkert "marsianska" eller så saknar han social intelligens, antingen eller. 2 sekunder senare går han iväg mot receptionen utan ett ord. Jag som är sär här eller folkens?!?!!!

Samma som att man var och varannan dag ser folk stå och flasha med utstyret sitt i omklädningsrummet. Helt öppet och på bästa sändningstid. Gärna pratandes med en kollega/vän med samtidigt. Helt normalt att ha en konverasation i enbart skjorta/strumpor och "king dingeling" hängandes fritt och synligt.. Hey! Vad sker?? Ni kan väl åtminstonde sätta på boksern före strumpor och skjorta eller är det för mycket begärt? Har JAG missat den nummeriska ordningen i hur man klär på sig eller är jag bara sär här med?

Mr Axl Rose har tydligen inga gränser han heller. I Bergen för 3 dagar sen lät han publiken vänta 2 tim och 15 min extra innan han gick på scenen. Ingen speciell grund tydligen heller, allt tekniskt var på plats. Massa folk hade gått hem innnan de gick på scenen, uppgivna och less. Igår var första gången i min spektrumhistoria som jag jobbat utan tidsestimat eller hålltider, bara för att GnR eller Axl kanske, inte ville bestämma tid eller ha någon tid att passa. Inget arrogant alls och fansen blir ju supernöjda. Not! Igår gick han på 22:00, endast en timme efter vad som är normalt bland andra band. Inte så många som gick innan start tror jag men däremot under kvällen. Runt midnatt blev det allt glesare på sittplats, utan att det hindrade Axl från att göra sitt femte klädbyte för kvällen, och efter en "Paradise city" med crapy sång tror jag de flesta i publiken var rätt mätt. Mätt på Axl och mätt på divalater(eller öl). No limits som sagt.

Robin slog ut självaste Federer igår och är i semi i Franska öppna, hur fett är inte det?! kl 14:00 imorgon håller både jag och hela tennisSverige tummarna stenhårt för att finalen återigen ska bli ett faktum. Troligen mot Nadal. Kanske vi har en ny världsetta på gång efter lång tennistorka. Såg intervju med Robin igår på tv. Var långt ifrån "höy på pära" och hade målet klart. En match i taget med finalvinst som avslutning, var inget tvivel. There`s no limits. Inte heller för Robin även om han inte är någon superdiva eller Alien..

1 kommentar:

  1. Jeg var ikke lei! Axl var bra :D

    Og i dag er det Greeeeen Daaaay - joho!

    SvarSlett