mandag 14. juni 2010

Alla ska få? Inte från NRK..

Planen för kvällen var väl egentligen klar. Måndag innebär att Felicia brukar vara megatrött när kvällen närmar sig. Mat, dusch och sen finito typ.
Ett perfekt utgångsläge för Italien-Paraguay kl 20:30 enligt pappas mening, lite jobb och fotboll i bakgrunden, perfekt! Lillan var piggare än vanligt men somnade ändå runt 20:15 vilket gav mig en kvart. Viasat4 står på och jag viker undan lite torkad tvätt som fortfarande hänger på stället. Lägger de på hög då våra garderober är lika diffusa som en oförståelig diktbok, helt osammanhängande. Kläder överallt och ingenstans men orkar inte bry mig, Portugal på Lördag och flytt några dagar efter vi kommit hem så det kvittar. Sätter på lite kaffe. Klockan står på 20:32. Fan, har jag satt på fel kanal? Det var ju VM-studio nyss. Nu går bara någon rutten polisserie från staterna.. Que!?
Bläddrar fram TV-tablån på nätet och det bekräftar min fruktan. Viasat4 som visar på norska, TV4 på svenska, Over n out och godnatt. Är det möjligt? Det är fotbolls-VM och det går på betalkanal, vad är egentligen vitsen med det? NRK brände alla pengar på MGP(Vilket iofs är tragiskt) och det får man leva med. Dock kan väl Viasat köra det på sin huvudkanal som faktiskt många folk har da istället för att lägga det på sin fotbollskanal? När sen också det är TV4 som har det på svenska och inte SVT blev det natta för mig. Nåja, blev effektiv jobbing i alla fall:).

För er som undrade: Ja, Promob flyttade sitt kontor till Grefsenveien 21B och Mr Pettit kl 14 idag och jobbade ihärdigt med Danmark-Holland i bakgrunden. Dansk Dynamit blev Dansk frigolit och slutade 0-2 efter bla ett dödsläckert självmål.

Kvällens bästa: 1700,- spänn rikare på den match jag inte fick se(ITA-PAR). Kanske skulle ge fan i att kolla på matcherna i fortsättningen..

5 dagar tills Portugal. En härlig vecka med sol, golf, midsommarfirande och massa mera. Dessutom Portugal-Brasilien på plats.. På Figos pub.. Jippi!

Min kära timade även denna strejken och blev stuck in Kristiansand imorgon. Helt otroligt. Blir tåget imorgon git!

VM-magasin nu, sen natta med Flisovich. Behöver sömn känner jag..
Alla ska få. Dock inte från NRK..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar