søndag 27. juni 2010

G-E-R-M-A-N-Y

Låt mig se, hur stavas nu effektivitet igen.. Ahh, T-y-s-k-l-a-n-d. Så var det. Aldrig haft någon överdriven sympati för Tyskland, vare sig i fotboll eller när det kommer till otrevliga, fulla turistgermaner. Ok, de kom med Rammstein och får plus för det samt for en och annan ölsort. Bratwurst, hur kunde jag glömma? Men bortsett från det så..:).
Idag fick dem också hjälp av domaren i sin seger över England, flera ggr dessutom. Min sympati ökade inte med många ölliter av det och oavsett vilka de möter i kvarten(ser ut till att bli Argentina da de leder med 2-0); heja "dem".

Vi kom hem från Portugal inatt. De första som mötte en på väg hem var en massa galningar på cykel som var på väg att gå i mål kl 0030 på natten. Pratar naturligtvis om mandomspröven med stort M, Trondheim - Oslo på cykel. Dryga 60 mil tror jag och kan för mitt liv inte begripa varför man kommer på tanken.. Kanske fel modus på mig iofs, lång flygresa i kroppen efter en veckas slappande och öldrickande. Eller? Nej, galskap.

Sorterat mailbox och fick total noja och en "usch ingen lust alls"-känsla. Orkar inte ikväll, tar smällen imorgon och resten av veckan. Måste sova efter att andra halvleken är slut.. Argentina leder efter ännu en domartabbe och cruisar mot kvarten. Mot effektiva Tyskland. Heja Arg, Heja Maradona.
Mest för att de möter Tyskland..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar