torsdag 15. april 2010

Hemma med Felicia. Och Jerry!

Har precis slingrat mig undan Felicia eftersom hon somnade i famnen min. Inte helt i slaget stackarn.. Gjorde ett försök på barnehagen men tog 2 timmar innan de ringde.
Mer sliten än jag trodde av "systemrensningen" och hon sov när jag hämtade henne. Sover nu med så klart att det inte är den vanliga Flis där munnen rabblar i ett:).

Men hey, överraskande bra på tv på förmiddagen! Först Simpsons och sen Seinfeld. Jerry och co har ju alltid varit mina favoriter bland allt. Kommer ihåg att jag spelade in alla episoder på VHS ett tag i formatet man trodde skulle stanna för alltid, LongPlay. Shackdrag.
Idag var det ett svsnitt som måste sorteras som en av de mest klassiska, George och Jerry är hos NBC:s chef för att diskutera något om deras pilotavsnitt som ska på tv. Chefens dotter kommer in, tar av sig jackan och har en urringning som kanske är lite väl för en 15-åring. George blev sittandes som en fryst & uppgiven fjällklättrare, med ögonen fastgjutna som cement på den unga damens "resurser". Chefen ställer sig bakom han och säger: "You get a good look Costanza?". Resten tror jag ni fattar. Det är när Jerry och George diskuterar situationen i eftertid som jerry kommer med den klockrena anlysen:
"Looking at cleavage is like looking at the sun. You can't stare at it long, it's too risky. You get a sense of it then you look away."
Haha, man kan inte annat än älska den serien. IMMORTALE. Odödlig.

Vulkanröken sträcker sig längre än någon kunnat ana och det var på vippen Jo fick flyga till Finland i morse, deras plan gick 09 och Gardemoen stängde helt kl 10:00. Återstår att se om de får komma hem imorgon da..

Ikväll smäller det i den första SM-finalen. Djurgården-HV71. För en gåns skull håller jag hårt på Stockholmslaget. 13 år sen sist de var där, vore dessutom skoj om inte HV71 vann. Har dominerat lite väl de sista årene.. Dessutom Östervåla-blod att heja på. Go Mackan Ragnarsson och Djurgården!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar