søndag 20. desember 2009

Dubbel

Sista helgen före jul och en tung avslutning innan julferien sparkar igång. Detta iform av dubbla julbord, både Fredag och Lördag. Akvavit och pinnekött och emma kl 0400. Lördagen kan man bara stryka ett streck över, kom upp ur soffan i 14-tiden efter att jag och Felicia somnat sammen framför Tubbies ännu en gång.. Resten av dagen gick åt till att bli en levande individ på nytt samt hjälpa Jo att packa bilen. I 19 tiden drog hon och Icia hemåt mot Nyköping och jag vinkade av mina kära innan jag drog vidare till Chris och fest nr 2. Kände tidigt att jag inte skulle bli nattens hjälte och i 2-tiden smög jag mig smidigt unnan och drog mig hemåt. Märkligt att komma hem till tom lägenhet, var länge sen..
Dagen i dag vet jag inte vad jag ska säga om. Drog ner på stan i 13-tiden för att göra de sista göromålen med julklappar.. Inget öppnade före 14 så satt mig på Burgerking och intog frukosten innan jag inledde handeln. Efter några timmar gick formen rätt ner i den isiga backen. Mådde illa som en grek och insåg att situationen var ohållbar. Inhandlingen kunde fortsätta Måndag i värsta fall, var tvungen att komma mig hemåt! På bussen började jag fundera hur fan man kunde må så enormt dåligt efter en dubbel. Jag menar, har ju varit ute en vinternatt förut men detta tog verkligen priset. Slängde mig på soffan och bäddade ner mig under täcket, vaknade en timme senare med en feberfrossa som inte liknade grisen och Paracet var enda utvägen.
Negativt: Ingen bra timing att bli sjuk en dag före hemresa och julferie.
Positiv: Jag tål en dubbel(det var inte bakfylla)!!
God jul på er:)..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar