torsdag 17. desember 2009

Veckan före jul är inte som andra veckor. Brukar inte vara och ska heller inte vara det, helst. Vi ska ha mycket att göra på jobbet annars tjänar vi inga cash, enkel matematik. Julklappar ska inhandlas och förberedelserna inför Sverigetrippen kommer man inte undan. Ryggsäcken ska packas och spolarvätskan ska fyllas på i bilstackaren som ska rulla dryga 60 mil i minusgraderna. Då passar det bra att Barnhagen ringer och meddelar att vi har ett febersjukt barn som behöver hämtas. Klockrent. Hade ju inget att göra på jobbet oavsett. Inget bakteriellt enligt blodprov men febern var runt 40 ikväll och det blir ju jobbigt för alla parter. Sömnen slits i bitar som ett crashat pussel och nätterna blir längre och längre. Man kommer liksom aldrig ikapp..
Jo tar dagen imorgon och det är jag tacksam för, jag har massa att styra med men det vet jag att även hon har.. Vi brukar pröva att dela opp så mycket som möjligt, ibland i halva dagar när Icia är dålig. På så sätt kommer man inte så blodigt efter som man faktiskt gör efter en dags frånvaro.
Jag drog rätt på kontoret efter att vi varit hos legen jag och Icia. Johanna var hemma så hon kom ner och plockade opp lilla innan jag körde vidare mot kontoret.
Strange feeling, var första gången på jäkligt länge som jag fysiskt satt på kontoret till kl 17 och jobbade. Har ju oftast pickup i barnhagen och drar då runt 15-1530. Alltså sist därifrån och fick tom äran att slå på larmet i lokalerna, inte dåligt..
Mamma hade lovat vaniljglass när pappa kom hem. Först till apoteket och tog ut medicinen och sen inom Ica för att uppfylla mammas löfte. Hade inte ätit på hela dagen men var ändå inget sugen att joina damerna i glasskalaset.
Fredag imorgon och sista ordinärt hektiska dagen tror jag.. Säkert en hel del folk som sätter fart mot julkos och tomtebesök efter jobbet och Måndag blir säkert stilla. Hoppar på tåget Tisdag för avresa till Katrineholm och vidare bilfärd mot Stigtomta. Innan dess 2 tuffa julfester i helgen. Ser fram mot julen, ser fram mot att få sova och vila ut. Ska bli deilig rent ut sagt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar