onsdag 2. desember 2009

I morse var det 5 kalla när vi klev utanför dörren, jag och Felicia. Temperaturdump på omkring 10 grader på bara någon dag, och jag kände med en gång att jag inte var förberedd på kylan. Fryst som en liten räka i dag och vred konstant elementet bak mig på plus. Lite som första snön, man vet att den kommer men man är aldrig riktigt förberedd ändå. Tar väl ett tag innan man vänjer sig. Kanske hade underlättat om inte en del av kläderna hade legat i Lagerboks också kanske.
Lika stor som temperaturdumpen är Felicias ordförrådsökning. Det ploppar ut nya vokabulär varje dag och idag när vi hade lekt "gömma oss under täcket för mamma" ca 40 ggr så tog hon begge sina händer och la dem på mina kinder. Sådär som mamma gjorde när man var mindre och tittade ner på en och sa att det ordnar sig. "Ikke gömma dig pappa" sa hon och drog täcket över sitt huvud.. Lilla toka, du blir sötare och sötare för varje dag som går.
Onsdag 2:a december och release på "jenta som lekte med ilden" idag, gjuten biodate på hemmaplan med min kära. Slipper man skaffa barnvakt med, bara och vagga in henne i John Blunds värld och sen är det klart. Genialt. Bio för insnöade, grejer det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar