mandag 14. desember 2009

Jag var en lycklig pappa imorse. Kanonstart e bara förnamnet när Felicia tassar ut med sina små små fötter på trägolvet, smyger sig fram till soffan där jag ligger och säger glatt "Hej pappa!". Klockan står på 06:05 men vem fan kan väl klaga. När jenta är på topphumör, vilket hon oftast är, får hon allt med morgontrötthet att försvinna som en rökpuff ut i tomma intet. Måndagens tyngd är ett minne blott och man känner energin boostar till maxnivå som om man redan ätit frukost. Man ligger och räknar ned till Fantorangen kl 06:30 och kommer på sig själv med ett smil på läpparna.. Hon är så himla god.
Vår glada lilla skapelse..
Tror Jo tar soffan i natt. Frågan är om hon guldar Fantorangen lika tidigt.. Har en känsla att "Icia" ser dom episoderna själv.

Sista veckan innan jul. Terrormycket att göra på jobb och kvällarna susar förbi när man ska lägga henne i tillägg. Den lilla timme som blir över får man undan lite mail mm och sen är man over n out. Lite som nu, jag e totalt slut och dags att natta. Upp tidigt och köra till barnehagen imorgon. Sen en hektisk dag innan kvällen återigen är min och Felicias. Blir väl en favorit i repris att man sitter här på exakt samma tidspunkt på kvällen efter läggdags. Jag gillar läget:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar