fredag 4. desember 2009

Helg igen

Fredag och ännu en vecka har ryckt förbi oss, spurtat förbi. Var visst 1:a advent i helgen men det tokmissade jag.. Johanna är i Göteborg och kommer hem imorgon så jag visste det var jag och Felicia ikväll. Vi mot världen. Fick hämta henne tidigare i barnhagen eftersom hon visst varit råslapp, bara suttit i knät hos dom och inte velat göra någonting. Kom upp i 12-draget till Disengrenda och parkerade i snöyran. Visst var hon varm men ändå i relativt gott mod. Vi drog oss hemåt och slappade lite. Tog aldrig tempen på henne men kanske en aning feber ett tag, resten av kvällen var hon lika sprallig som vanligt och jag vette fan. Natten och morgondagen får utvisa..
Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och småsnarkar lite, sover djupt och underbart skönt. Vaknade för en timme sen och ville med ut, är inte den som är den om hon kanske har det lite dåligt så självklart fick hon följa med och ligga brevid mig medans jag skyfflade undan jobbrester från veckan.
Sväljer ner det sista av Tuborgs julöl, en för övrigt utnärkt sådan och sneglar på "Sen kveld". Samma jävla gäster som vanligt och jag zappar över på "Spårlöst försvunnen" på NRK. Gillar Anthony la Paglia som hårdför chef, alltid gillat karln. Från han var med i andra säsongen av "Murder One" som talför försvarsadvokat.
Behöver sova jag med känner jag.. En tandborstning och sen lyfta trollet i säng låter som en plan. Det är ju en dag imorgon med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar