onsdag 9. desember 2009

Blog

Opp med händerna ni som inte har en blogg eller vad Onkl P ylar om.. Hatade låten första gångerna. Gillar inte alls hiphop på norska egentligen heller, ingen riktig tyngd. Helt plötsligt går jag och nynnar på Blog likaväl. Satt sig på hjärnan den låten och det är väl bara att ta hatten av; är ju det som kännetecknar en bra låt.
Nyligen varit ute och joggat runt Bygdöy. Blev en sen kvällsrunda eftersom Johanna var hemma först strax före åtta. Kände mig tvungen att ta vara på chansen eftersom det är en hektisk vecka och motionstillfällena inte växer på träd. Grymt behagligt så här efteråt när man parkerat i soffan, inte mycket som slår den feelingen man har efter ett pass.
Så sitter man här. Blogging and teadrinking. Klockan redan tio och var tar dagarna vägen.. Igår var en riktig skitdag sett ur mitt eget perspektiv och jag vaknade helt på fel sida av kudden. Eländigt humör och allt var tungt som bly. Tydligen var det detsamma för Felicia, hade varit dödsgrinig och bara gjort tvärtom uppe i barnhagen. Likaså med mig på kvällen. skulle inte borsta tänderna, inte sova etc.
Jag somnade med henne igår och vaknade i elvatiden, gick upp och slog av tv:n samt borstade gaddarna innan jag kröp ner i sängen igen. Otroligt skönt att sova ut igen och jag kände att det var välbehövligt med dryga 9 timmar på ögat. Kanske det var samma med Felicia, hon var på ett fantastiskt humör som hon oftast är i barnhagen idag och på kvällen har vi bara lekt och kramats. Kan man kalla det synk..? Att båda har lika dåliga och bra dagar samtidigt? Ja, jag tror det. Tror man påverkar dem mer än man tror.
Sneglar mot televisionen.. Barcelonas öde avgörs ikväll om de går vidare i CL eller inte. Allt annat är ett sportsligt och miserabelt fiasko och jag hoppas att de fixar det. 1-1 i halvtid efter mål av guldbollsvinnaren Messi och står det sig håller det troligen. Opp med händerna du som inte e en golddigger?! Alla lag gräver guld, framför allt Barca som köpt för miljarder. Håller tummarna!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar