lørdag 5. desember 2009

Nice day for playing outside

Jag har en förmåga och en jävligt taskig timing att lova saker på fel tidspunkt.. Speciellt med Felicia, idag gjorde jag samma sak igen. "Klart vi ska gå och leka i parken älskling, no prob!". Faktum var att jag inte hade tittat ut genom fönstret på hela morgonen utan bara tog förgivet att det var lika kallt som vanligt. Wrong. Snö/regnblandat nederbördsmys dalade ner och tempen stod på plus 3. Förstod direkt att detta kunde bli en kall förmiddag. Barn bryr sig inte om väder, är man ute och i en lekpark leker man. Samma fan om det spränger bomber vid sidan av typ, den rutschkanan ska åkas! Grejen var att jag gjorde samma sak för typ 3 veckor sen. Då var det i och för sig ännu värre eftersom jag tvärbommade på min egen klädsel och höll på att frysa arslet av mig. Så idag var jag i vart fall ok klädd.
En timme drygt höll hon ut men så somnade hon också sittandes i vagnen på väg till majorstuen. Åt lunch med Andis och Felicia vaknade prcis när maten kom in. Jag tog burgaren, hon all min potatis. Fair deal.
Tog bussen hem pga vädret och resten av dagen var gjord till att softa och busa med skatt inomhus. Hon väggade runt 1930 och nu sitter man här i soffan. Ett glas vin och lite brie, förväntansfull och spänd.. Vad har min kära med sig hem från Göteborg egentligen, vad har hon köpt till sin älskade..?:)

1 kommentar: