mandag 18. oktober 2010

Bryssel Airlines

Upp och hoppa kl 04:00 imorse. Kändes som det var första gången den här helgen som man sov riktigt djupt och skönt dessvärre, men har väl ingen annan än sig själv att skylla för det nej..
Äventyret i Barca är passè och man kan väl inte annat än att ge den fullt betyg. Tärningskast 6. Alla garv, telefontrakasserier(internnummer!) och inte minst sunkiga luncher gör detta minnesvärdigt. På toppen tronar dock drabbningen på Camp Nou förstås. Den härligt fartfyllda andra halvleken, visselsermonin, hektiska Barcelonagubbar i 60-årsåldern. Det är passion, det är liv, det är kärlek. Fotboll engagerar alla i Barcelona. Viva Barca!

Tillbaka till hemresan.. Allt gick väl egentligen fel efter incheckningen. Vi trodde vi skulle åka med LuftHansa men var tydligen inbokade med Bryssel Airlines, ett sällskap jag varken åkt eller hört talas om tidigare. Planet var så trångt så jag funderade på att hoppa av ett tag.. Om jag satt helt spikrak i ryggen fick jag exakt plats, då hade jag en millimeter från knäna till stolen framför. Alltså helt hopplöst att sätta sig en halvliggande sittposition ev något slag eller överhuvudtaget byta position. När karln framför dessutom lutade bak sitt sitt säte satt jag som en sardin. Krampen var ett faktum.
Väl framme i Bryssel blev det hysteriskt. Vi var alltför sena och alla som skulle till Oslo(Vi och 3 till visade det sig) blev satta i en minibuss som fort körde oss till väntande Osloplan på andra sidan flygplatsen. Boardingen utförde chaffören utan att vi klev av bussen och Andis och jag skämtade ironiskt om hur grabbarna som flyttar bagaget kunde vara lika snabba.. Väl framme på Gardemoen(detta flyget var liiite bättre)hann jag inte mer än lägga ner 4 flaskor vin innan damen på högtalarsystemet skanderar ut sitt meddelande.
"- Vi ber Pedersen, Larsen och Ingvarsson hänvända sig till bagagemottaket"
Betalar fort och springer bort, anande om vad som komma skulle. Och visst var det så, väskorna stod självklart kvar i Bryssel. Grabbarna med väskorna kunde ju omöjligt vara lika snabba som vi sa.. Småskrattar lite åt eländet(och jag ångrar fort att jag packade ner skinnjackan innan jag checkade in) samtidtigt som vi rör oss ut genom den gröna markeringen hos tullen. Självklart blev vi inkallade här med, bara för att göra resan komplett. Damen insåg dock fort att vi inte kunde gömma så mycket i våra 2 taxfree-påsar vi hade och önskade oss en fin dag vidare..
Satans tur att jag hade en hoodie på mig i alla fall, var ju kyligt men tänk om man bara haft t-shirt. Hade sett ut det när man strosade ner från Karlsrud t-bana med 4 flaskor vin och en daimpåse i handen. I spöregn och 8 grader..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar