fredag 13. august 2010

Inception..

Det är mörkt i rummet och jag trevar sakta framåt. Är detta en dröm eller verklighet..? Jag kastar min iPhone stenhårt i backen. Slutar den studsa är det verklighet, om inte en dröm. Den studsar som aldrig förr och jag tar mig sakta ut mot trappen, den som leder ner mot nästa nivå. Nöden har ingen lag, speciellt inte när pissblåsan håller på att bli lika stor som grannens fotboll, så jag entrar första steget. 30 sekunder här uppe blir 20 min där nere. Vad fan ska jag göra på dass i 20 min..? Kastar stenhårt min iPod i golvet för att kolla läget. Den studsar lite uppkäftigt i hallen innan den drar vidare in i köket och studsar. Kan detta vara en dröm i drömmen? Omöjligt.. Kan inte vara elle..? Går in på dassen. Hade 20 min men är klar på 20 sek och tänker att jag behöver sparken nu! Sparken för att komma tillbaka till första drömmen, tillbaka på andra etagen.. Väl uppe ser jag en sönderkrossad iPhone utanför sovrummet, var visst ingen dröm lkaväl? Behöver ny telefon och DET är definitivt verklighet.
Johanna sover och drömmer redan. Dags för mig med att plugga i slangarna med kanske. Drömma vidare.
För de som undrar var filmen råball:)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar