tirsdag 10. august 2010

Nattetid

När man var ung undrade man. Mitt i natten vaknade man och undrade vad i hela världen som skedde. Knaket i trappen, steg och toadörren som stängdes. Efterföljt av spolljudet.. Fan, kunde han inte gå på toa normala tider på dygnet? Farsan! Hey?! Det var väl sisådär 20 år sen om jag tänker mig om, och man hade väl inte direkt råkoll generellt. Tyckte det mesta sög, Morsan & Farsan fattade nada och allt detta i en ringa ålder av 14.. Ser fram mot när Felicia blir 14.. Undrar om hon kommer att tänka samma sak. "Åh pappa, kan du inte bara vänta tills morgonen så du slipper väcka alla.."
Blir säkert så, eller nåt liknande. Kanske hon bara ställer sig och skriker att jag är bög, eller jag är jordens mest pain farsa. Kanske inte. Kanske inte ska tänka på det nu. Går ljudlöst förbi hennes dörr medans jag vandrar trappan ner mot toaletten. Måste pissa, helt normalt att göra mitt i natten. Speciellt om man har blivit gammal pappa...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar