mandag 22. februar 2010

Tillbaka

Det har varit lite hektiskt i det sista med lite av varje som ni fattar. Min frånvaro talar väl sitt tydliga språk kanske men så är det ju ibland.
Förra veckan var präglad av hektiskt med jobb, jobba halvskift som hemvårdare åt lilla strumpan som inte var fit-for-fight och något träningspass. Dygnet har inte flera timmar som bekant och det var väl i stort sett vecka 7 i en rask summering.. På Fredagen frisknade Felicia till lite grann, lagom till besök av sina favoritkusiner. Hostade fortfarande men försökte för fullt att hänga med i Robin & Ronjas tempo, både ute och inne. Karin blev hostig och småsjuk Lördagen och jag däckade totalt Lördag kväll i tillägg. Febern kom över en som ett tungt grått regnmoln. Och nog fan regnade det alltid.. Regnar fortfarande faktiskt. Trodde jag blev piggare idag då det kändes ok på dagen, men nu börjar frossan komma igen och och det frestar att lägga sig och dra något varmt över sig..

OS går sin gång. Eftersom vi hade besök såg jag inte nattens hockeymatcher live. Bara bra det alltså för jag vet att jag har svårt att slita mig om tv:n står "obevakad". Såg dock Sveriges match som började klockan 06 och det blev en promenadseger mot ett sisufattigt Finland. Märkbart bleka var dom. Sverige vinner gruppen och möter vinnaren Norge/Slovakien. Norge ska inte ha en chans och Slovakien är inte ofarliga i en kvartsfinal, sylvassa avslutare som kan sänka vilket lag som helst och jag är lite orolig att Sverige inte har fått känna på "kvalifiserat" motstånd.. Kan bli deras fall. Annars har ju Sverige faktiskt knipit några medaljer och vi borde vara nöjda. Det man befara är ju att man som svensk i skidlandet Norge inte tar en enda medalj. Brukar ju få höra det men hittils i OS har det varit tyst i lägren du..

Ännu en budrunda gick bananas idag. Bjöd på ett objekt på Tåsen som gick en halv mille över takst. Börjar bli van och "texassiffrorna" är bara som betydelselösa kombinationer och inga summor längre. Men snart kommer det..;)

Som sagt, ett varmare ställe och ett par paracet tror jag är smart. Vad är smartare än att lägga sig inne under täcket bredvid en 27 mnd gammal "värmekamin"? Både kos och värme ju. Riktig peiskos det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar