tirsdag 16. februar 2010

Hotell espinosa

Klockan har passerat midnatt, en "jag orkar inte stanna uppe inställning" har just blivit totalignorerad och jag vet inte hur ofta det skett förr.. Dock nöjd, festen pågår nere men som den gråhåriga gamla gubben man börjar bli så går man med bestämda steg upp mot rummet sitt. Fast bestämd. Jag ska fan orka upp till hotellfrukosten och inte vara bakis på workshopen imorgon. Stolt av mig själv. Eller kanske är det ett mogenhetstecken att man börjar dra sitt förnuft till fånga, vem vet.
Jag sneglar mot tv:n, en blek 23 tummare som har en bildkvalite som liknar "M*A*S*H" i 1978. Kan man inte begära mer på ett hotell i 2010. En liten jävla skitskärm som såvitt räcker 3 meter??
Ok kväll. Torftig 3-rätters som jag redan glömt och en del rött till(det minns jag eftersom huvudet dunkar völdigt)som minner desto mer. Trevlig prat med gamla kollegor gjorde dock att klockan blev till just det den blev och här är vi nu. Framför den lilla jävla 23-tummare som på min kanal har tagit OS-paus.. Kalla tog guld fick jag bekräftat på wapen och Hellner var tydligen nära att uträtta under han med. Cool. Svindal tog medalj och klev opp på andra etagen på pallen i Störtloppet, bara att buga och bocka med tanke på fallet i 2007 som gjorde han begränsat rörlig om man säger så. Imponerande!
Dags att knyta nu om man ska få lite nytta av att sova borta. Ställer klockan på 0730, en ovan feeling men förbannat skön.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar