onsdag 10. februar 2010

Tiden går. Idag var jag med Felicia på en något sen 2-årskontroll på Helsestasjonen. För att vara en jenta som hatar läkare och folk som ska ta och pilla på henne var hon föredömlig. Sa inte ett ljud, de lyssnade på hjärta och lyste henne i ögonen utan att hon rörde en min. Börjar bli stor vår lilla.
Själv har jag varit på min sedvanliga Onsdagsträning och kroppen är totalt tömd på krafter. Deilig feeling. Man orkar knappt sitta upp typ. Alla "borde göra"-tankar sopas under mattan och man kommer på sig själv med att bara vara, bara existera.
kommit igång ordentligt med styrketräningen, nu fattas bara att få igång löpningen med. Hoppas snön försvinner snart så man kan ta några längre turer, ca 3 mnd kvar till halvmaran som ska avverkas så börjar bli dags att eskalera kondisträningen..

Bara dagar till årets största sportsevent sätter igång borta i Vancouver. Jag är laddad och förberedd på sena nätter med massa massa vintersportsunderhållning!

Läser att Dagbladet och VG är nere. Utsatta för hackerangrepp från Turkiska IP-adresser och det spekuleras i att det har med Mohammedkarikatyrerna att göra. När ska de ge sig..? Är inte ordet fritt och har vi inte sett Jesus i liknande skämtteckningar?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar